ابو زهری: درخواست تحویل مسئولیت امنیت نوار غزه شک برانگیز است

ابو زهری: درخواست تحویل مسئولیت امنیت نوار غزه شک برانگیز است

یک رهبر جنبش حماس تاکید کرد که درخواست نخست وزیر تشکیلات خودگردان برای تحویل مسئولیت امنیت نوار غزه شک و تردیدهای زیادی را درباره انگیزه های انفجار اخیر ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس طی یادداشتی بر روی صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که این درخواست نشان می دهد که اهداف انفجار به مراتب بیشتر از حجم آن است.

وی افزود تلاش های برخی سردمداران همکاری امنیتی برای در اختیار گرفتن مسئولیت امنیت نوار غزه، نمی تواند ننگ همکاری با رژیم صهیونیستی را از پیشانی آنها پاک کند.

الحمدالله روز سه شنبه پس از بازگشت از غزه به رام الله، بحث هایی را درباره سلاح واحد و مشروعیت واحد مطرح کرده بود. وی مدعی شد که «چطور یک دولت می تواند نوار غزه را تحت سلطه خود داشته باشد، اما مسئولیت تامین امنیت آنرا عهده دار نباشد.» الحمدالله در همین راستا از جنبش حماس خواسته بود که زمینه فعالیت دولت وی در غزه و واگذاری مسئولیت امنیت غزه به این دولت را فراهم کند.

گفتنی است که صبح روز سه شنبه پس از ورود هیات رامی حمدالله به غزه که «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین هم در آن حضور داشت، انفجاری روی داد که خسارت جانی در بر نداشت و با محکومیت گسترده از سوی گروه های فلسطینی و به ویژه جنبش حماس مواجه شد. ‌

کد خبر 4251451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha